Ik ben mijn Hotmail wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen ?

Het wachtwoord kan opnieuw worden ingesteld via de ‘wachtwoord vergeten’ procedure. Beantwoord de vragen die op het scherm verschijnen om opnieuw toegang te krijgen tot je account.

Je hebt de mogelijkheid om je wachtwoord te herstellen via het alternatief emailadres of via telefoonverificatie. Klik op de loginpagina van hotmail opIk ben mijn wachtwoord vergeten‘ en volg vervolgens de instructies zoals aangegeven.

In enkele stappen zal Hotmail proberen om je identiteit te verifiëren. Als alles goed gaat, kan je straks je wachtwoord wijzigen.

Secundair email

Het secundair of alternatief mailadres is een ander mailadres die je hebt opgegeven tijdens het aanmaken van je Hotmail. Indien je niet meer weet wat je secundaire mail is, of je hebt geen toegang, kan je ook een nieuw adres instellen. In dat laatste geval moet je wel nog de geheime vraag kunnen beantwoorden.

Geheime beveiligingsvraag

De procedure met de geheime vraag is de langste. Hierbij moet je een antwoord geven op de vragen die je hebt ingesteld tijdens het aanmaken van je account. Als je de antwoorden niet meer weet, kan je mogelijks geen toegang meer krijgen tot je account.

Volgende vragen moet je zo goed mogelijk kunnen beantwoorden:

  • De beveiligingsvraag / antwoord
  • Andere wachtwoorden die je hebt gebruikt voor dit account (die je je nog herinnert )
  • Microsoft-producten die je in het verleden hebt gebruikt (Outlook, Hotmail, Xbox, Skype)
  • Aankopen bij Microsoft zoals office-pakket, een apparaat, een abonnement (Ja of neen)
  • Eventuele creditcard gegevens die je in het verleden hebt gedeeld met Microsoft.
  • E-mailadressen van contactpersonen aan wie je onlangs e-mails hebt gestuurd
  • Onderwerpen van onlangs verzonden e-mails (één per tekstvak)
 Vervolgens krijg je volgende melding te lezen:
We zullen een e-mail verzenden naar [email protected] om u te laten weten of u genoeg gegevens hebt opgegeven om uw account te herstellen. Het duurt meestal ongeveer 24 uur om de verzonden gegevens te controleren. Als er al een verzoek is ingediend, sluiten we dat verzoek en behandelen we dit verzoek verder.
Wanneer je langer dan 8 maanden niet inlogt op je account, kan deze mogelijk zijn verwijderd wegens inactiviteit. Dit kan ook voorkomen als je nooit inlogt via de website, maar steeds via een email-programma. Om dit te vermijden, moet je zeker elke 8 maanden eens inloggen via de website.